În contextul crizei sanitare, centrele de date și-au consolidat statutul de resursă critică în asigurarea continuității proceselor de business și furnizarea serviciilor publice către cetățeni. Ca urmare, la nivelul Comisiei Europene se dezbate intens necesitatea includerii Data Centerelor pe lista Operatorilor de Servicii Esențiale(1), insă, până la luarea unei decizii în acest sens, industria de profil are de rezolvat o problema mult mai importantă – creșterea deficitului de forță de muncă calificată.
Potrivit evaluărilor Uptime Institute(2), în 2020, la nivel global, 50% dintre managerii centrelor de date întâmpinau dificultăți în găsirea și angajarea candidaților potriviți pentru posturile pe care le aveau disponibile. Anul trecut, deficitul a crescut și mai mult, adopția tehnologiilor inteligente și a sistemelor de automatizare nereușind încă să compenseze lipsa de personal calificat(3).
Deficitul cel mai mare – ca număr de angajați necesari – se înregistrează pe zona personalului operațional care asigură serviciile de monitorizare, control și operare, suport și mentenanță. Însă și mai greu de găsit în piață sunt specialiștii pe zona de design și construcție a centrelor de date. Problema este complicată de faptul că în prezent, la nivel global, sunt utilizate peste 200 de standarde în proiectarea și construcția centrelor – un volum uriaș care necesită atât competențe teoretice extinse, ci și experiență reală, condiție dificil de acoperit cu resurse interne pentru majoritatea operatorilor de centre de date
60 de ani de experiență și peste 10.000 de proiecte realizate
Rittal, companie cu peste 60 de ani de experiență pe piață, a proiectat și construit mai mult de 10.000 de proiecte de centre de date la nivel global. Serviciile specialiștilor și designerilor noștri sunt disponibile prin intermediul celor cinci Centre de excelență IT operate de Rittal la nivel global – din care două sunt localizate în Europa, la Herborn, Germania, și Vilnius, Lituania.
Serviciile livrate de echipele Rittal acoperă întregul ciclu de viață al proiectelor, de la fazele de design și proiectare ale centrului și instalare și configurare a soluțiilor de alimentare, răcire, monitorizare, securitate etc., până la calculul costului total de deținere și planificarea operațiunilor de suport și mentenanță.
Servicii disponibile prin Centrele de excelență IT Rittal
Prin intermediul Centrelor noastre, puteți accesa următoarele categorii de servicii:
- Proiectarea centrului de date
- Amenajarea incintei serverelor (clădiri, camere sau containere)
- Instalarea și configurarea infrastructurii IT (rack-uri, distribuție de energie, răcire, monitorizare și securitate etc.)
- Punerea în funcțiune a centrului
- Evaluarea nivelului de performanță și securitate
- Revizuirea designului centrului și upgrade-ul tehnologic al centrului
Suport complet pentru fiecare etapă a proiectului
Disponibilitatea, performanța și securitatea oricărei infrastructuri IT sunt condiționate de modul în care interacționează între ele componentele individuale care o alcătuiesc. Prin metodologiile și bunele practici dezvoltate de Rittal, fiecare fază a unui proiect este implementată țînând cont de rezultatele obținute în etapele anterioare și de cerințele specifice ale clientului, astfel încât să livreze soluții personalizate pe nevoile acestuia.
Prin intermediul Centrelor de excelență IT Rittal, companiile pot accesa servicii complete de suport pentru fiecare etapă a proiectului. Aceastea includ:
• servicii de consultanță,
• evaluare și pregătire a infrastructurii existente,
• bugetare și finanțare,
• instalare și testare,
• dare în folosință,
• instruirea personalului și certificare,
• întreținere și reparare,
• modernizare etc.
Aliniere la standardele actuale
Apelând la Centrele de competențe IT Rittal, companiile se pot alinia, din start, la normele standardelor în vigoare, oferind astfel clienților finali garanția unor niveluri superioare de disponibilitate și performanță a serviciilor, un management eficient al calității și standarde înalte de siguranță.
Specialiștii Rittal vă pot ajuta să îndepliniți cerințele de conformitate ale următoarelor sisteme de certificare:
- TIA (Telecommunications Industry Association)
- Uptime Institute
- BICSI (Building Industry Consulting Services Internațional)
- BITKOM (Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien)
- EN 50600 (CENELEC)
- TÜViT (TÜV Informationstechnik)
- ASHRAE (American Society of Heating, Refrigerating & Air Conditioning Engineers)
- TGG (The Green Grid).
Competențe și expertiză extinse
Echipele noastre de specialiști au calificările și experiența necesară pentru a vă oferi o paletă de opțiuni variate și pentru a respecta termenele de livrare, cost și calitate ale proiectului.
De exemplu, pentru a ajuta operatorii centrelor de date să își crească nivelul de eficiență energetică și să își scadă costurile cu consumul de energie, Centrele de excelență IT Rittal utilizează tehnologii complexe de Computational Fluid Dynamics (CFD). Cu ajutorul acestora, specialiștii noștri reproduc, analizează, modelează și vizualizează procesele de răcire din centrul de date al clientului. CFD creează o imagine tridimensională a fluxurilor de aer și facilitează identificarea soluției de răcire cu randament optim încă din faza de proiectare. Simularea software este utilizată însă și în faza de operare, pentru a realiza fine-tuning-ul și upgrade-ul soluțiilor de răcire, astfel încât acestea să poată asigura nu doar un randament crescut, ci și o durată lungă de viață a echipamentelor la cel mai mic cost posibil.
Astfel, utilizând simulările CFD realizate de specialiștii Rittal, centrele de date pot să:
- Identifice și elimine rapid hotspot-urile
- Crească performanța sistemului de răcire
- Atingă un nivel superior de disponibilitate
- Reducă timpul și efortul de depistare a problemelor și defecțiunilor
- Îmbunătățească eficiența energetică a centrului
- Scadă costurilor operaționale.
SLA-uri flexibile
Serviciile furnizate prin intermediul Centrelor de excelență IT Rittal oferă un sistem flexibil de Service Level Agreements (SLA), bazat pe termeni și condiții transparente. Acest lucru asigură garanția contractuală a disponibilității, performanței, calității și securității serviciilor livrate, în condiții de predictibilitate asupra costurilor, element critic în contextul actual.
De exemplu, prin intermediul instrumentelor puse la dispoziția clienților noștri, aceștia pot beneficia în timp real de:
- Analize ale consumurilor de energie și nivelurilor de eficientă de energetică
- Monitorizarea condițiilor de funcționare specifice anumitor categorii de echipamente
- Control asupra proceselor de mentenanță
- Identificarea rapidă a problemelor și recomandări de remediere personalizate pe configurațiile existente și bazate pe expertiza producătorului.
Centrele de excelență IT Rittal oferă companiilor garanția succesului în proiectarea, instalarea și operarea centrelor de date. Experții noștri calificați și designerii cu nivel înalt de specializare asigură servicii complete de suport în fiecare etapă a proiectului, iar soluțiile pe care vi le recomandăm sunt concepute astfel încât să răspundă optim cerințelor specifice fiecărui client.
Pentru mai multe detalii despre cum puteți accesa serviciile Centrelor de excelență IT Rittal, va invităm să ne contactați la: totolici.m@rittal.ro
_____________________
1 – https://tema-energy.ro/sunt-interesate-centrele-de-date-sa-devina-operatori-de-servicii-esențiale/
2 – https://uptimeinstitute.com/global-data-center-staffing-forecast-2021-2025
3 – https://www.zdnet.com/article/automation-wont-resolve-the-data-center-staffing-crisis-at-least-not-yet/